Stop przegrzewaniu mieszkań. Twój portfel i zdrowie tego nie lubią

2025-12-08

thumbnail

Prosty gest, realna zmiana – przekonuje Veolia w czwartej edycji ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Stopień mniej znaczy więcej”. Celem inicjatywy jest pokazanie, że obniżenie temperatury w mieszkaniu o jeden stopień to korzyść dla zdrowia, portfela i klimatu.

Codzienne decyzje mają znaczenie

Kampania Veolii zwraca uwagę na drobne, codzienne wybory związane z ogrzewaniem: regulowanie grzejników, dbanie o optymalną temperaturę w domu czy świadome korzystanie z energii.

– Obniżenie temperatury w mieszkaniu o jeden lub dwa stopnie to działanie proste, a zarazem korzystne zarówno dla środowiska, jak i dla zdrowia – mówi Luiz Hanania, prezes zarządu Grupy Veolia w Polsce.

– Chcemy inspirować mieszkańców do świadomego korzystania z energii i wspólnie budować zrównoważoną przyszłość – dodaje.

Tegoroczna edycja podkreśla, że prawdziwy komfort nie polega na „więcej”, lecz na mądrej równowadze.

Głos Regeneracji – nowa strategia komunikacji

Inicjatywa wpisuje się w strategię „Głos Regeneracji”, która łączy wygodę codziennych wyborów z troską o środowisko.

– Kampania odpowiada na realne potrzeby ludzi i motywuje do świadomych decyzji – bo zmiana zaczyna się od nas – tłumaczy Natalia Rybarczyk, dyrektor komunikacji korporacyjnej Veolii.

Edukacyjne materiały prezentują proste gesty, które mają realny wpływ na środowisko i wysokość rachunków.

Veolia przypomina, że przegrzewanie mieszkań nie zwiększa komfortu, a optymalna temperatura wspiera zdrowie, sen i ogranicza zużycie energii.

Do tegorocznej edycji kampanii dołączyło 28 miast i miejscowości, w których Grupa Veolia jest obecna i oferuje swoje usługi systemowe: Poznań, Łódź, Buk, Chrzanów, Czerwonak, Gniew, Katowice, Kraśnik, Leżajsk, Lidzbark Warmiński, Lubliniec, Międzyrzec Podlaski, Nowy Dwór Mazowiecki, Orneta, Pasłęk, Słupca, Sosnowiec, Szczytno, Sztum, Świebodzin, Świdnik, Świecie, Tarnowskie Góry, Trzcianka, Trzemeszno, Trzebinia, Września, Zamość. 

O Veolii Polska

Od ponad 25 lat Veolia jest partnerem przemysłu i polskich miast, znajdujących się w procesie ekologicznej transformacji. Oferuje innowacyjne usługi środowiskowe i rozwiązania bazujące na wyzwalaniu synergii i maksymalizacji korzyści wynikających z wdrażania idei gospodarki cyrkularnej. Działając w trzech sektorach – energii, wody i odpadów, zajmuje się m.in. produkcją oraz dostarczaniem ciepła, realizacją usług ciepłowniczych dla ok. 3 mln klientów, obrotem oraz sprzedażą energii, a także przesyłem oraz oczyszczaniem wody. Działa poprzez spółki operacyjne: Veolia Energia Polska (holding), Veolia Energia Warszawa, Veolia Energia Łódź, Veolia Energia Poznań, Veolia term, Veolia Energy Contracting Poland, Veolia Industry Polska, Veolia EKOZEC, Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Tarnowskich Górach oraz ich spółki zależne.

Autor: Maciej Badowski